Monday 7 September 2009

Another Sunny day & First day of school

Da er første skoledag overstått, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne!
Vel, jeg kan starte med å si at den var helt super :D

Da vi kom på skolen følte vi oss litt lost, og gikk helt fint å finne fram å sånt, bare vi viste ikke helt hva som skulle skje, og vi satt på et bord for oss selv. Heldigvis kom to jenter vi hadde hilst på før bort til oss å sa hei og lurte på om vi var litt nevøse å sånn. Så det var jo snilt gjort.

Btw det var bare Year 12 og 7 på skolen i dag.

Deretter var det samling med en type gudstjeneste. Ganske kort en, 5min elns? Kansje mer? Anyway, så ble det litt snakk om hva som skulle skje utover dagen.

Og her er det:
Vi var delt opp i 4 grupper. Det var 2 stasjoner med enten en aktivitet eller informasjon. Det første posten jeg var på skulle vi bygge et tårn med kuber, og leken gikk utpå å en etter en fjerne en kube som skulle da settes på toppen, slik at det ble bygd høyere og høyere. Det var to team som konkurerte, om å gjøre å ikke bekke tårnet. Flink so jeg er, klarte jo jeg å bekke det :D wooo... haha. Så vi tapte første runde. Og andre runde også, men vakke min feil dene gangen. Andre laget jusket en del også, så... Uansett. Task 2 var å bygge bru ut av avispapir. Den måtte være 20cm høy, stå av seg selv, og klare holde vekta av to sitroner. Etter mye teiping og styr fikk noe som lignet ett tyr.. Men vi klarte tasken, det ingikk alle målene :D

Så var det en liten pause, hvos vi skulle gå til en rom der vi ble gitt ut våre "buddies". Altså noen year 7 elever som vi skulle være faddere til. Vi var med dem omtrent 5 min, før neste post startet. Eller var det friminutt da? hmm, husker ikke helt, mye som skjedde på en gang sjønner du. Men ok, la si det var friminutt. Jeg møtte på Tania, ei jente jeg hadde hilst på tidligere, og ble indrodusert for hennes vennegjeng. Endte opp henge med denne gjengen resten av dagen, men kommer til bake til det..
Jaok, friminutt over ( oo btw, Tania ga med en cookie, haha) så var gruppa mi på info møte, litt im hva vi har i vente som sixth form students, og ja, litt sånn generelle ting vi måtte forbrede oss på. Hardt arbeid, innsats osv osv...

Så friminutt igjen.. eller? Nei vent nå... argh, jeg husker ikke. La oss si det var en ny aktivitet:)
Denne aktiviteten gikk ut på at grupper på seks og seks sto på to planker med tau i, og ved hjelp av samarbeid skulle vi gå over ene siden av skolegåren til den andre. Litt som å gå på ski egentlig! Vel, litt vannskelig først, men fikk da det til :) Ble tapte 1.gang, uavgjort 2.gang og vant 3. gang:D! Creds til meg da, jeg sto forerst da.. haha. Pinlig. Men jeg gjorde jo også at vi tapte 1.gang så skulle bare mangle x)

Sååååå, var det lunsj vettu! Da møtte jeg Tania, Maria (en annen jente som jeg hadde snakket litt med) og deres vennegjeng og dro til Tesco for å ta lunsj. Der fikk jeg snakket med flere av jentene, og de alle er kjempe koselige og søte jenter. Så greit å bli kjent med noen.

Så tilbake til skolen. Sisste post, der var det mer info om det å være sixth form students og litt om div. veldedighets ting.

Så var det skole slutt :D... Og det var det!
Må bare si det var helt sykt varmt i dag, og strålende sol... Loving England so far!

Men ja, etter skolen gikk Jeg og Regine med Tania, Maria og Tulula inn til byen. Tok en liten lunsj der også, før folk begynte dra. Jeg ble igjen litt med Tania, mens Regine dro hjem. Ble litt i byen, før vi dro hjem til Tania. Hun har en kjempe fin leilighet i byen. Hun er fra Mexico foresten, og har bodd her i 2år. Ble godt kjent med henne, så dette ser jo lovende ut. Vi satt på rommet hennes delte historier om alt mulig, spise is og hadde det kos. Var som å være med en gammel vennine!

Flink som jeg er glemte jeg tida:O Planla være hjemme til 7, pga av div ting, endte det opp med halv 9. off :/ pinlig med tanke på at dette var første gang jeg liksom var "ute" en annen plass en hjemme. Men Wendy, søt som hun er tok det kjempe bra, og sa at jeg bare måtte huske tekste neste gang. Så varma hun opp middagen min. Man kan ikke la være like Wendy <3

I morgen er det enda en dag med chill. Teambuilding med Year 13, så det blir jo.. FLAUT egentlig haha. Men gøy å da sikkert. Hele skolen vil være der i morgen, så blir spennende å se alle sammen liksom.

Anyways, litt trøtt og sliten nå, så vi snakkes

x x x
Valentina

No comments:

Post a Comment