Monday 14 September 2009

jeg ser blått og grått!

Jeg vet ikke om jeg har nevnt det tidligere, men det er virkelig helt merkelig å hver morgen og etter skolen ta bussen pakkfull med elever i uniformer fra alle mulige skoler. PÅ vei til skolen er fortauene tettpakket med studenter som er på vei til skolen.

Da jeg endelig har kommet fram til skolen min, er det som å være i ett hav av grått og blått. Du skjønner skolegenserene er mørkeblå, jentene har grå skjørt og guttene svart penbukse.
Den første uka var det veldig gøy å se flere av elevene bli stoppet ved inngangene for å enten fjerne sminken, rette på slipset, "tuck in their shirts", trekke ned skjørtet, ja du skjønner tegninga. Jeg som er sixth form slipper jo dette, så lenge jeg er dressed "smart", unngår jeg bli sendt hjem.

Det skjedde vel ikke så mye på fredag. Dro på gymmen, hadde min sports massasje time og en liten work out. Mia og Louie var også over på middag:)

Inn til byen på lørdags morgenen, skulle møte Regine, men hun hadde glemte mobilen, silly girl, så traff på nick, og dro deretter på gymmen med han.
Resten av dagen gikk ut på å se x-faktor med en diger godtepose :D me like!

Søndag..Lazy dag <3 Gjorde litt engelsk lekser (men skal droppe faget, les lengre ned) og midt under middagen, mens jeg satt i min rosa morgenkåpe, usminka og ufiksa hår, banka det på døra og inn kom Harrison. Jeg klarte ikke annet enn å le, det var så merkelig, man må vel ha vært der:P han skulle levere noe sjokolade til Wendy.
Men i hvertfall, etter middag tok jeg og Regine på oss en genser, og dro over til Max og hannes venner i bare pysj buksa og fortsatt usminka.
Var en koseli kveld det. Ble kjent med noen av kompisene hannes, satt ute i hagen og pratet tull, mens de drakk og var i godt humør. En hyggelig gjeng da:)

I dag hadde jeg bare to fag på skolen, så veldig avslappende. Matten er litt vannskelig, vi holder på med surds, og Declan hjelper meg heldigvis med oppgavene:)

Psykologien virker veldig spennende, så ser fram til disse timene!

Ellers har jeg nå droppet Engelsk, ettersom vi som utvekslinsstudenter får lov å bare ha 3 fag, yey! Engelsk blir bare for mye med 5 bøker som skal leses 5 ganger hver, og analyseres osv. pluss at to av de er jo på gammelengelsk, vannskelig! så uten disse timene har jeg mye tid til å jobbe med de andre fagene:)

I dag skal jeg på gymmen å så får vi se hva jeg finner på:)

x x x
Valentina

No comments:

Post a Comment