Thursday 17 December 2009

Hever Castle <3

Da har jeg nettopp kommet hjem fra Hever Castle, og jeg kan love dere jeg har bra julestemning nå!
Jeg kan ikke beskrive hvor vakkert det var, pyntet med masse fine julelys, og trærne var pynten, og inni slottet... wow!
Hvert rom var pyntet opp for jul med de fineste dekorasjoner, og minst ett tre i hvert rom omtrent, og det var bare helt utrolig vakker der ikke, veldig vedlig tradisjonelt da, men tanke på at møblene var fra 14-1800 tallet. Ja, møbler som har tilhørt familiene som har bodd der gjennom tidene. Anne Boelyn sin familie bland annet, en Henrik VIII's hustruer! Så var mange portrett malerier av div. kongelighetet, Bland annet Queen Elisabeth I ! !
Tenk at jeg har nå gått i de samme trappene som div. Konger, Dronninger, Lorder og Duker;O
Var flere møbler som hadde tilhørt de også. Også et sverd, som det kun fantes 5 av i verden. Husker ikke infoen om det, men still... Syns det var ganske fantastisk jeg!
Den siste familin som eide slotte var Arson familien ellerno.
Uansett, jeg kan bare ikke beskrive hvor fint det var der.
- Var ikke love ta bilde inni slottet, så dere får nok ikke dett. Har noen bilder utenfra... Men det var for mørkt, så de er ikke særlig bra. Så slenger med et sommerbilde der du kan se hele omerådet. Though, det var helt annerledes å være der under julemessa. Var magisk <3




Gikk også inn i Winter Wonderland, som var utrolig vakkert <3
Man kunne også besøke Father Christmas og sånt, men Louie og Mia begynte blir ganske trøtte.






Nydelig der inne <3
På resturanten der drakk jeg gløgg:D og spiste ei gulerotkake, namnam !

Jooo, og helt på slutten begynte det snø igjen, virkelig snø. Og da vi gikk gjennom porten på slutten, begynte kirkeklokkene slå. Du var virkelig magisk der akkurat da. Og den julestemninga. Og det å kjøre hjem mens det snødde var også super koseli, pluss at vi sang julesanger i bilen.
Virkelig en kjempe flott dag!

Men jo, her i England er det sånn at hvis det snør stopper alt. Ingen busses, skoler stenges osv... Så trenger muligens ikke møte på skolen i morgen. Selv om det bare skal være samling og kosestund, så er det litt deilig å slippe stå opp om morgenen ;)
Haha, men jo... Siden ingen av bilene her er spesielt forberedt på snø, har alle parkert langs veikanten slik at de ikke trenger kjøre opp bakkene fra husene sine osv... Er egentlig ganske komisk hvor lite forberedt de er på snø her!

Men, nå skal jeg slappe av med "Jul I Skomakergata"
Btw, det er snøstorme ut nå, skikkelig snøstorm! :D

x x x
Valentina

No comments:

Post a Comment